سیستم سازی چیست؟
سیستم سازی یا «سیستم سازی کسبوکار» شامل تمام کارهایی است که برای خودکارسازی کسبوکار انجام میشود تا با کمترین نظارت و دخالت مدیر، اغلب کارها بهخوبی پیش برود. علم سیستم سازی به مدیران کمک میکند وابستگی کسبوکار را به خودشان کاهش دهند و وقتی در محل کار نیستند تمامی کارها بهخوبی پیش برود.
تعریف سیستم:
سیستم مجموعهای از عناصر به هم پیوسته است که خروجی مشخصی ایجاد میکند. کسبوکار هم یک سیستم است و مجموعهای است که خروجی مشخصی ایجاد میکند.
سیستم کسبوکار شامل مجموعهای از افراد، اسناد و ابزار است و خروجی کسبوکار سودی است که ایجاد میکند.
سیستم سازی (business systemization) چیست؟
به طور خلاصه سیستم سازی(business systemization) به معنای ایجاد الگو و روشی برای آن کسب و کار و با هدف بهره وری، بررسی فرآیندها، کارایی بهتر و کیفیت خدمات برای پرسنل و مشتریان است.
کسب و کار های متعددی هستند که موفقیت خود را مدیون سیستم سازی درست و داشتن الگوریتم مناسب هستند. سیستم سازی به معنای ساخت و بهینه سازی اجزای سامانه به منظور کارکرد بهتر است. اگر ساعات زیادی در طول روز کار می کنید یا با نبودتان مجموعه دچار مشکل می شود حتما به فکر اتوماسیون سازی کسب و کارتان باشید.
ادمین دایرکتور:
ادمین هرروز پیام هارا تماما طی ۲۴ ساعت پاسخ می دهد، درهنگام پاسخ به دایرکت های اینستاگرام، به کسانی که مشکلاتشان را فرستاده اند و کسانی که درخواست مشاوره دارند، لینک سایت ویزیت آنلاین را برای پر کردن فرم ارسال می کند.
مشاور پزشک:
پزشک مشاور مشخصات و مشکلات تمام کسانی که فرم را درسایت پر کرده اند، هرروز ۱۷ عصر در سایت مشاهده میکند، نسخه، پرهیزات و اصلاح غذایی او را در crm وارد و ثبت می کند.
مشاوران سلامت:
با افراد ثبت شده در crm تماس میگیرند، یکسری سوالات مشخص شده برای تایید تشخیص و صحت نسخه، درباره بیماری از او میپرسند. فرم نسخه را در crm تکمیل میکنند. بعد از ثبت و تایید نهایی، پیامکی خودکار حاوی لینک مشاهده نسخه و خرید آن برای مخاطب ارسال می شود.
پزشک مشاور:
نسخه هایی که خریداری شده را، براساس سوالاتی که مشاوران سلامت پرسیده اند و به crm اضافه شده است، نسخه، امراض و داروهارو دبل چک میکند.
مسئول دارو:
مسئول دارو هرشب نسخه هایی که در crm خریداری شده را بسته بندی می کند.لیست داروهای نسخه را جمع آوری و بسته بندی میکند و براساس آدرس شخص که در سایت بعد از خرید وارد کرده است، آماده می کند و هررروز پست بسته هارا از دفتر جهت ارسال دریافت میکند.
مشاور سلامت برای پیگیری:
پیگیری در دو مرحله انجام میشود. ۱) سه روز بعد از نخریدن دارو علت نخریدن دارو را می پرسند ۲) یک هفته بعد از خریدن دارو از رسیدن داروها مطمئن می شود و به پرسش های احتمالی پاسخ می دهند.
مدیر:
گزارشات مشاوران سلامت را جهت چیدن مجدد چرخه بازخورد و اصلاح می سنجد